Etapy realizacji projektu - dobry plan

In: Strony WWW On: piątek, grudzień 4, 2015 Comment: 0 Hit: 487
W książce „Kierowanie projektem. Praktyczny poradnik dla tych, którzy nie lubią tracić czasu” Jeff Davidson i K.E. Liber piszą – „Dobry plan jest jak Święty Gral który prowadzi cię do złotego runa, czyli po prostu do wyznaczonego celu”. Trudno nie dać wiary słowom specjalistów. Zgodne z ich założeniem jest stwierdzenie, skrupulatnie zaplanowana kampania displayowa przyniesie Ci dużo więcej, niż ta traktowana po macoszemu. Jeśli Twoim celem jest poprawa skuteczności kampanii, a co za tym idzie minimalizacja kosztów jej wdrażania, poświęć kilka chwil na przygotowanie planu, a możesz być pewien, że pozytywne efekty zobaczysz szybciej niż myślisz!
Kampania displayowa – co musisz wiedzieć, by zrobić to dobrze?

Szykując się do rozpoczęcia jakichkolwiek działań, najlepiej wykonywać każdy kolejny krok w oparciu o wcześniej przygotowany plan. Dzięki temu masz pewność, że o niczym nie zapomnisz, nie pominiesz istotnych punktów i przede wszystkim nie stracisz cennego czasu. Nie inaczej jest w sytuacji, gdy interesuje Cię kampania display. Pamiętaj, że jedynie starannie przygotowany plan pozwoli Ci przeprowadzić skuteczne działania. #wiemyjak

Jak się zabrać za planowanie? Zanim zaczniesz tworzyć plan, odpowiedz sobie na kilka istotnych pytań. Zastanów się:

Co możesz zaoferować swoim klientom? Z jakimi zaletami wiąże się Twoja oferta?
W czym Twoja oferta jest konkurencyjna?
Do kogo kierujesz swoją ofertę?
Ile wynosi cena docelowa?
Udało Ci się odpowiedzieć na powyższe pytania? Super! Dzięki temu bez problemu przejdziesz przez 5 kolejnych etapów planowania i wdrażania kampanii displayowej. Gotowy? Zatem zaczynamy.

Skuteczna kampania display krok po kroku

Proces planowania i wdrażania kampanii display podzielić można na 5 etapów. Jeśli wykonasz każdy z nich, krok po kroku, możesz być pewien, że przygotujesz skuteczną kampanię. A przecież o to Ci chodzi, czyż nie?

Etapy, o których wyżej wspomnieliśmy, to:

Identyfikacja celów.
Zdefiniowanie grupy docelowej.
Tworzenie własnej reklamy display.
Ustawienie stawek i budżetu.
Poznanie narzędzi pozwalających zoptymalizować kampanię.
kampania display

Przyjrzyjmy się im nieco bliżej.

1) Identyfikacja celów

Podejmując działania, jakiekolwiek, musisz wiedzieć co chcesz przy ich pomocy osiągnąć. Kampania display może promować markę, zwiększać liczbę kliknięć, pozwala na badanie stopnia zaangażowania użytkowników. Zanim zaczniesz jej wdrażanie zastanów się, na czym Ci zależy. Określ główny cel, którego będziesz się trzymał w trakcie prowadzonych działań. To w oparciu o niego powinieneś wybrać opcję kierowania reklam, model cenowy, komunikat reklamowy czy dane do śledzenia.

2) Zdefiniowanie grupy docelowej

Jeśli coś jest dla wszystkich, to jest dla nikogo. W myśl tej zasady powinieneś określić odbiorców docelowych, do której zamierzasz kierować swój przekaz. Nie będzie to łatwe zadanie. Na szczęście, z pomocą przychodzą techniki kierowania reklam Google, które pomogą Ci znaleźć właściwe strony w sieci oraz odpowiednich klientów.

3) Tworzenie własnej reklamy display

Posiłkując się narzędziem od Google służącym do tworzenia reklam displayowych możesz skorzystać z szablonów reklam, ale również wysyłać własne projekty. Pamiętaj, by przygotowując komunikat skupić się na odbiorcach. Jeśli zrobisz to dobrze, użytkownicy zachowają się dokładnie tak, jakbyś sobie tego życzył.

4) Ustawienie stawek i budżetu

W modelu cenowym Google płacisz maksymalną stawkę, jaką jesteś w stanie wydać za kliknięcie bądź wyświetlenie reklamy.
Jeśli zależy Ci na ściągnięciu jak największej liczby klientów na stronę swojego sklepu bądź witryny, zdecyduj się na model CPC (cost per click). Natomiast gdy chcesz zwiększyć widoczność marki, przebić się do świadomości swoich potencjalnych klientów, lepszym wyborem będzie CPM (cost per mille) czyli model kosztu dotarcia do tysiąca odbiorców.

5) Poznanie narzędzi pozwalających zoptymalizować kampanię

Oczywistym jest, że prowadząc kampanię display chcesz mierzyć skuteczność prowadzonych działań. Google doskonale o tym wie, w związku z czym udostępnia narzędzia i funkcje, które ułatwią Ci ten proces. Korzystając z nich z łatwością zoptymalizujesz swoją kampanię, a tym samym zaczniesz osiągać jeszcze lepsze efekty.

Dobry plan to podstawa

Podstawą dobrze wykonanego zadania jest skuteczny plan. Działając w oparciu o niego możemy być pewni, że nie pominiemy istotnych elementów. Ponadto, nie stracimy czasu na nieefektywne działania.

Dlatego też przygotowując kampanię display powinieneś zacząć od przygotowania planu, w którym musisz zdefiniować cele oraz określić grupę docelową. Jeden etap poświęć na tworzenie reklamy, pomyśl o stawkach i budżecie, a także zdecyduj z jakich narzędzi i funkcji zarządzania skutecznością skorzystasz.

Comments

Leave your comment